Enligt önskemål så har jag lagt upp ritningar på huset. De ligger alltid längst ner på sidan. Det finns både plan-och fasadritningar.

måndag 26 april 2010

Trappan som vi inte kan montera!

I fredags kom trappan och vi försökte (eller Adrian försökte) montera den, men han lyckats inte. Sån idag kommer en montör från tillverkaren http://www.sscgroup.se/. Hoppas att han lyckas!

DSC01405 DSC01409

Adrian har även lyckats hinna med att bygga lite altan också, fattar inte hur han orkar. I lördags sprang vi Lerumsloppet, vilket tog på krafterna, vi var båda lite matta efter det. Adrian sprang en mil på 41 min, riktigt bra och jag sprang 5,3 km på 31 min, skapligt bra. Det har varit toppenväder här i helgen så det gäller väl att passa på.

DSC01435

Linus har dock varit sjuk i helgen, han sov hos farmor natten mot lördag och där spydde han och hade feber. Han skulle också ha sprungit Lerumsloppet, men det blev tyvärr inget med det. 

DSC01439

Altan blir jättesnygg, Adrian lägger verkligen ner mycket tid i det han gär. Han är väldigt petig med detaljerna, han fasar alla plankor…

DSC01441

I helgen har jag målat altanstolparna och spridit ut lite matjord bakom huset där jag tänkte plantera lite ängsblommor + ängsgräs.

Idag kom jag på att snart måste vi köpa och beställa skjutdörrar till hallen. Vi vet vad vi vill ha men det verkar vara svårt att hitta. Vi vill ha som träpanel, fast i mörkbrum eller svartmålat, lite ruff så där.

DSC01438 DSC01442

Hittade de här bokstäverna när jag städade i en låda idag, undrar var jag ska hänga upp den?

DSC01443

Idag var jag också och hämtade pallarna till köksön. Dom kommer att bli såååå snygga i köket, kan knappt vänta med att få upp dom. Kan tyvärr inte montera dem själv eftersom jag behöver en stjärnmejsel och den har Adrian med sig på jobbet.DSC01444

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar