Enligt önskemål så har jag lagt upp ritningar på huset. De ligger alltid längst ner på sidan. Det finns både plan-och fasadritningar.

söndag 22 november 2009

Suktar efter nya soffor

Idag har jag (och Linus) varit och tittat på soffor. Vi var på Nordic http://www.nordik.se Partille där jag tidigare hade sett en soffa (se nedan). Soffan heter Kingstone och är ljusbeige och vi vill ha en 3-sits, en 2-sits och en 1 ½-halv, alltså ej med schäslong som på bilden. Men, sofforna är SVINDYRA, tyvärr.... Sedan var vi på Sitty möbler http://www.sittymobler.se/ på Backaplan och där fann jag denna soffan. Soffgruppen heter Furai och är hälften så dyra...men, dom är inte lika fina tyvärr. Kingstone är en 10-poängare och Furai är en 8-poängare :). Vi får se vad det blir till slut.


Medan jag och Linus var ute och gjorde ärenden så arbetade Adrian på huset (som vanligt). Tvättstugan är så gott som klar och han håller nu på med att dra sista elen till köket.
Detta är glasbetongväggen till duschen i tvättstugan. Vi har varvat vita med några svarta block.
På måndag (imorgon) kommer "dom" och fixar så vattnet sätts på, så på tisdag kanske vi kan tvätta och duscha hemma :)











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar