Enligt önskemål så har jag lagt upp ritningar på huset. De ligger alltid längst ner på sidan. Det finns både plan-och fasadritningar.

onsdag 22 juli 2009

Dagen innan gjutning

I morgon torsdag är dagen D. Alltså dagen då jag skall gjuta grundplattan. Det är alltid lite nervöst dagen innan, lite gjutarfrossa som man brukar kalla det. När betongen kommer så är det ju ingen återvändo, då måste allt vara på plats. Jag kommer att ha hjälp av Lasse med gjutningen. Han har gjutit plattor i 30 år, så jag känner mig ganska lugn ändå.

Jag var ett par timmar vid bygget idag och gick igenom om jag hade fått med mig allt inför gjutningen. Alla rör på bilden höll jag på att glömma, det var det sista jag gjorde. De två röda är tillopp och retur för golvvärme till garaget, den blå är varmvatten till garaget, de gula är ström till garage och trädgård. Ja, just det, jag fyllde ju även golvvärmeslingorna med vatten.
//Adrian

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar