Enligt önskemål så har jag lagt upp ritningar på huset. De ligger alltid längst ner på sidan. Det finns både plan-och fasadritningar.

onsdag 26 maj 2010

Säsong för utomhusarbete

Adrian har under de senaste veckorna arbetat mestadels utomhus. Han har byggt altan, lagt en mur, förberett gräsmattan, satt Thöja-häck och lagt kullerstenar.

DSC01614

Så här fint blir det.

DSC01615 

Jo, han har satt en stentrappa också. Och en trappa upp till altanen.

DSC01620  DSC01621

Det här fina äppelträdet fick vi i inflyttningspresent av våra trevliga grannar Rolf och Kerstin. Trädet är ett familjeträd och får tre olika sorters äpplen. Fantastiskt snällt av dem att ge oss ett träd och fint är det också.

DSC01617

Här sitter Linus varje kväll och äter sin kvällsfika.

DSC01623

4 kommentarer:

  1. Hej kära Göteborgare!
    Jaa, det var länge sedan.
    Får man svära i detta medium så vill jag göra det.
    Fy faaan va ni är duktiga.
    Tänk att få till ett så in i helsike vackert hus på så kort tid och samtidigt arbeta utanför hemmet samtidigt.
    Visserligen kommer jag ihåg Adrians mammas bröllopstal.
    "Häll ut sand på golvet åt Adrian så är han nöjd, då har han å göra". Något i den stilen tror jag det var. Det var ett väldigt "Talande" tal. (Hon beskrev hur Adrian var som liten).
    Nog har han haft å göra det senaste året.
    Vad är nästa projekt??? Undrar nog många.
    Kramar till er alla tre från "Impad" Mona

    SvaraRadera
  2. Hej Linus! Vilket fint "Kvällsfikabord" du har. Jag ser att du myyyyser vid "Ditt" bord. Du är så söt tycker mammas-moster Mona

    SvaraRadera
  3. Hej!!
    Har bara läst din blogg ett kort tag som jag hittade av en slump. Tycker det är lite roligt att läsa den eftersom jag dels gillar er stil och jag bott ett kort tag ute vid aspen hos min pojkväns mormor då vi flyttade till gbg från småland. Igår va vi och åt middag hos henne å innan vi åkte hem tog vi en sväng för att se om ja kunde se ert hus, men icke!! får man fråga vilken gata det ligger på?? Jättefint hus ni har förrästen å himla duktiga ni verkar va!!! Johanna

    SvaraRadera
  4. Cederflychtsvägen

    SvaraRadera